Ο Όμιλος M.O.Θ.Η ιστορία του Μοτοσυκλετιστικού Ομίλου Θεσσαλονίκης (Μ.Ο.Θ.)
Ο Μ.Ο.Θ ιδρύθηκε το 1982, κυρίως για λόγους που προβλημάτιζαν τους μοτοσυκλετιστές εκείνης της εποχής, σε σχέση με την προκατάληψη του κόσμου ότι οι μοτοσυκλετιστές είναι περιθωριακά και επικίνδυνα άτομα.
Ο όμιλος με την δράση του κατάφερε, όχι μόνο να αναδείξει τον μοτοσυκλετισμό ως υγιές στοιχείο της τότε κοινωνίας αλλά και να εντάξει και να επιμορφώσει οδικά ένα μεγάλο μέρος των μοτοσικλετιστών της Θεσσαλονίκης και να οργανώσει αγώνες μοτοσυκλέτας προσιτούς στον απλό κόσμο, όπως enduro, circuit 50cc, moto rally, dragster, trial, οι οποίοι ήταν άγνωστοι και δυσπρόσιτοι έως τότε στο ευρύ κοινό. Επίσης σε συνεργασία με δήμους και πολιτεία κατάφερε και έλυσε πολλά βασικά προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι μοτοσυκλετιστές, όπως το κακό οδικό δίκτυο, τις διακρίσεις κατά των μοτοσυκλετιστών που υπήρχαν σε διάφορα σήματα της τροχαίας εκείνη την εποχή και άλλα πολλά.
Την δεκαετία του 1980 ο Μ.Ο.Θ. ως βασικός πρωτεργάτης, αγωνίστηκε και πέτυχε την δημιουργία της Μοτοσυκλετιστικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΜΟΤ.Ο.Ε), καθώς επίσης και σε συνεργασία με άλλους μοτοσυκλετιστικούς φορείς της Ευρώπης και την δημιουργία της Federation of European Motorcyclists’ Associations (FEMA).
Παράλληλα οργάνωνε κάτω από συνθήκες δύσκολες, υλικοτεχνικές αλλά και όσον αφορά τις καταχρηστικές απαγορεύσεις φορέων πανελλήνιους αγώνες ENDURO, όπως και τοπικούς ασφάλτινους και χωμάτινους αγώνες. Έτσι συνδέθηκε το όνομα του Μ.Ο.Θ. με όλο το αγωνιστικό φάσμα της Βόρειας Ελλάδας.
Πραγματοποίησε την 3η Πανελλήνια Συνάντηση Μοτοσυκλετιστών και πλήθος απο ταξίδια και αποστολές εντός και εκτός Ελλάδας για την γνωριμία άλλων τόπων και την σύσφιξη σχέσεων με ανάλογους συλλόγους.
Την δεκαετία του 1990 αναδείχθεικε η πιο δραστήρια λέσχη της Ελλάδος και κατάφερε μετά απο δυο διοργανώσεις μοτοπορειών να πετύχει πολλές απο τις δικές του προτάσεις σε συνεργασία με την ΜΟΤ.Ο.Ε να περάσουν στο τότε Υπουργείο Μεταφορών και να γίνουν νόμοι του κράτους. Ενδεικτικά αναφέρουμε την αναμόρφωση και επικαιροποίηση του Κ.Ο.Κ, την προσπάθεια μείωσης του Φ.Π.Α. στα κράνη και την δημιουργία της Αθλητικής Μοτοσυκλετιστικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (Α.ΜΟΤ.Ο.Ε), πάλι ως βασικός πρωτεργάτης.
Συμμετείχε ενεργά και οργανωτικά στην διεθνή πορεία μοτοσυκλετιστών της Κύπρου (Βερολίνο-Κυρήνεια) για την ανάδειξη του Κυπριακού προβλήματος, έχωντας επιφορτιστεί με την υποδοχή, φιλοξενία και μετάβαση των Ευρωπαίων μοτοσυκλετιστών στην Κύπρο ως προπομπός.
Πραγματοποίησε σε συνεργασία με την πολιτιστική πρωτεύουσα Θεσσαλονίκης την 16η Πανελλήνια Συνάντηση Μοτοσυκλετιστών το 1997 στην Επανωμή Θεσσαλονίκης, η οποία ακόμη και σήμερα θεωρείται η μεγαλύτερη, καθώς κατέχει ακόμη το πανελλήνιο ρεκόρ συμμετοχών.
Την δεκαετία του 2000 ο Μ.Ο.Θ πλέον είναι και αθλητικό σωματείο υπαγόμενος στον νέο φορέα του Υπουργείου Αθλητισμού και οργανώνει εκτός από πανελλήνιους αγώνες και παγκόσμιο αγώνα ENDURO μέσω της Α.ΜΟΤ.Ο.Ε, καθώς και σύγχρονους και πρωτοποριακούς αγώνες όπως το CIRCUIT 50-300cc για Scooter, Vespa και πάπιες και οργανωμένα Track day στην πίστα των Σερρών.
Παράλληλα συμμετέχει στο Ελληνικό Ινστιτούτο Μοτοσυκλέτας «ΜΟΤΟΘΕΣΙΣ» και μέλη του ομίλου πιστοποιούνται απο τα πρώτα στην Ελλάδα ως εκπαιδευτές ασφαλούς οδήγησης. Ως αποτέλεσμα είναι η διεξαγωγή σεμιναρίων ασφαλούς οδήγησης για τους μοτοσυκλετιστές και η συμμετοχή των εκπαιδευτών του Μ.Ο.Θ. στο πρόγραμμα <<Μοτοσυκλετώντας>> που απευθήνεται σε μαθητές σχολίων,μέσα στα σχολεία.
Την δεκαετία του 2010 ο Μ.Ο.Θ. με δική του πρωτοβουλία καλεί όλες τις μοτοσυκλετιστικές λέσχες του νομού Θεσσαλονίκης και τους προτείνει την ένωση τους σε μια άτυπη μοτοσυκλετιστική ομάδα με σκοπό την δυνατότητα συλλογικής παρέμβασης και διεκδίκησης των αιτημάτων των μοτοσυκλετιστών σε τοπικό πάντα επίπεδο και την ανάληψη κοινωνικών δράσεων προς όφελος του νομού. Η πρόταση αυτή γίνεται άμεσα δεκτή απο τις υπόλοιπες λέσχες και δημιουργείται η Μοτοσυκλετιστική Ένωση Νομού Θεσσαλονίκης (Μ.Ε.Ν.Θ).
Ο Μ.Ο.Θ. συνάπτει αποκλειστική συνεργασία με την πανεπιστημιακή ομάδα των Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης,<<Panther Racing Auto>>, η οποία συμμετάσχει στον Παγκόσμιο διαγωνισμό Moto student V, στην Αραγονία της Ισπανίας τον Οκτώβριο του 2018, ύστερα απο επίσημη πρόσκληση συνεργασίας του κοσμήτωρα της σχολής. Η επίσημη συνεργασία αφορά κατά κύριο λόγο το σκέλος της αγωνιστικής εκπαίδευσης και ασφαλούς οδήγησης του αναβάτη της ομάδας, ο οποίος εντάχθηκε στο αθλητικό δυναμικό του Μ.Ο.Θ. και την γενική συμβουλευτική καθοδήγηση της πανεπιστημιακής ομάδας <<Panther Racing Auto>> ως προς το αγωνιστικό σκέλος του διαγωνισμού Moto student V.
Τον Σεπτέμβριου του 2018, ύστερα από επίσημη ανάθεση της ΜΟΤ.Ο.Ε, αναλαμβάνει και πραγματοποιεί με επιτυχία την 28η Πανελλήνια Συνάντηση Enduro στον Βερτίσκο Θεσσαλονίκης με απόλυτη επιτυχία.
Ο Μ.Ο.Θ. αρωγός πάντα σε κάθε μοτοσυκλετιστική προσπάθεια και μακριά απο σκοπιμότητες και ιδιοτέλειες, αρχίζει και φιλοξενεί στο χώρο του και άλλες ομάδες μοτοσυκλετιστών σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Στο κοινωνικό του έργο ο όμιλος διατηρεί τράπεζα αίματος για τα μέλη του, αλλά και για κάθε μοτοσυκλετιστή που θα βρεθεί σε ανάγκη, συμμετέχει ενεργά στην πολιτιστική προβολή της Θεσσαλονίκης μέσω συνεργασιών με τοπικούς φορείς και συλλογικότητες, ενώ δεν σταματά τις δράσεις του και τις επαφές του με τους φορείς του κράτους για την βελτίωση του οδικού δικτύου και την δημιουργία μια πόλης πιο ανθρώπινης και φιλικής για τον μοτοσυκλετιστή.
Τα μέλη του ήταν και είναι εθελοντές μοτοσυκλετιστές οι οποίοι με μεράκι αγάπη και ρομαντισμό για την μοτοσυκλέτα πειραματίζονται διαχρονικά με νέες ιδέες και προσπάθειες για την βελτίωση και ανάδειξη του μοτοσυκλετιμού σε όλες του τις μορφές.
Σαράντα συνεχόμενα χρόνια πια, πλέον των παλαιών και με νέα μέλη στην αγκαλιά του, η όρεξη δεν σταματά, η αγάπη δεν σβήνει, ο Μ.Ο.Θ. εξελίσσετε, η προσπάθεια συνεχίζεται......τα καλύτερα έρχονται για να στρώσουν χαλί στα ακόμα καλύτερα.
1982 - 2022